Üdv, Vendég | RSS | Facebook

Green Hell Masters felvezető szakasz szabályai


A Nordschleife (Tourist vonalvezetés) pályán nehéz volna felvezetőkört futni, legalábbis túl sokáig tartana, így az nem lesz. Azonban hideg gumival rajtolni elég veszélyes dolog, ezért a pályán manuális felvezetőkört, illetve felvezető szakaszt fogunk megtenni a verseny előtt. Ez azt jelenti, hogy a verseny beállítása felvezető nélküli állórajt lesz, de zöld lámpára a verseny még nem kezdődik el. Ekkor ugyanis mindenki elindul, de egymás után sorban megteszünk a pálya elején egy távot, amin bemelegítjük a gumikat és fékeket, 100-150 km/h tempó közben. A melegítés végén egy manuális gurulórajttal kezdjük majd meg a versenyt.
A meghatározott táv után az élen álló pilóta 100 km/h sebességre lassít, s ekkor mindenki felzárkózik. Libasort tartunk, azaz a kocsik között oldalról nézve nem lehet átfedés. A hátrébb lévő autó orra maximum az előrébb lévő hátuljáig érhet el, nem érintve azt. A mezőny ezután egy adott szakaszon elrajtolhat. A rajtot az élen álló pilóta kontrollálja. Amikor ő elkezdi nyomni, onnantól mindenki nyomhatja, de előtte nem! Amint az első pilóta gyorsít, már mindenki gyorsíthat és innentől éles a verseny. Előzni a rajt pillanatától fogva szabad.

A felvezető szakaszon a kiírt tempót tartani kell, egymástól maximum 3-5 autó távolságra lemaradva. Nem szabad túl hirtelen belefékezgetni, illetve a másikat megzavarni hirtelen manőverekkel. A gumit és a fékeket mindenki ésszel melegítheti: a libasorból adódóan a pálya teljes szélességét ki lehet használni a gumik felmelegítéséhez, de eközben a megengedettnél jobban lelassulni, illetve a többiektől lemaradni - ezzel a mögöttünk lévőket is leszakítani - nem szabad. A fékeket kanyar előtt, illetve kanyarban, lassú szakaszon érdemes megvasalni (féket és gázt egyszerre nyomni, hogy az autó számottevően ne lassuljon, de a fék hőmérséklete nőjön), hogy bemelegedjenek az éles akció kezdetéig.


Részletezés



Ez tehát a Nordschleife Tourist nyomvonal, amelyet a résztvevők jól ismerhetnek már vagy legalábbis remélhetőleg ismerni fognak az első versenyükig. A térképen színes vonalak és pontok jelölik a különböző kulcsfontosságú részeket, melyek ismerete feltétlenül szükséges a megfelelő rajtprocedúrához, nem csak az élen haladó, hanem mindenki részéről. Az 1-es pont jelöli a célegyenest és a startvonalat, ezt remélhetőleg senkinek nem kell külön elmagyarázni. A többi pont részletezése:

A 2-es pont. Az a felzárkózási pont, ahol az élen haladó autó 100 km/h sebességre lassít. Itt mindenki felzárkózik libasorba és a mezőny minden tagja tartja a 100 km/h sebességet. A sárga szakasz végéig mindenkinek be kell állnia a formációba. A szakasz kezdetét a jól látható Yokohama tábla jelzi, éppen az egyébként nagysebességű emelkedő csúcsa előtt. A sárga szakasz elég rövid, így mindenki figyeljen arra, hogy időben felzárkózzon! Tilos két autónál nagyobb távolságot tartani az előrébb haladóhoz képest, ezzel a mezőny többi részét feltartani, leszakítani!
A 3-as pont. A sárga szakasz vége / a zöld szaksz kezdete. Az a pont, ahol leghamarább kezdheti meg a versenyt az élen álló pilóta. Ezt szintén jól láthatóan egy Yokohama - és egy 4 km-es - tábla jelzi. Eddig a pontig mindenkinek be kell állnia a versenyt megkezdő formációba.
A 4-es pont. Az utolsó lehetőség, ahol még az élen haladó pilóta kontrollálhatja a versenyt. Ha ő eddig a pontig nem kezdi meg a sebesség emelését, akkor innentől tőle függetlenül mindenki nyomhatja a gázt és kezdődik a verseny. A zöld szakasz végét az új aszfaltréteg jelzi, ahol a sötétről a világosabbra vált át az út felszíne.
Copyright MyCorp © 2024 | Honlapszerkesztő - uCoz